İçeriğe geç

Kargoyu Nereye Şikayet Edebilirim

Kargo şirketi tüketici haklarına şikayet edilir mi?

Zararın nakliye şirketi tarafından tazmin edilmemesi halinde, malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemesine başvurulması mümkündür.

Teslim edilmeyen ürün nereye şikayet edilir?

Şahsen veya avukat aracılığıyla; Başvurular, tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.

Teslim edilmeyen kargodan kim sorumlu?

Yargıtay 11. Hukuk Dairesi’nin 23 Aralık 1997 tarih ve 1997/9653 sayılı kararıyla 1997/8647 sayılı karar açıklanmıştır. Bu karara istinaden sorumluluklarını yerine getirmeyen yük taşımacılığı yapan şirketlerin artık müşteriye verdikleri zararı tazmin etmeleri gerekmektedir.

Kargo şirketlerini kim denetliyor?

Yük, acente, komisyonculuk, kargo veya yolcu taşımacılığı işlemleri ve şikâyetleri Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının görev alanına giren hizmet alanlarıdır.

Bir kargo şirketini nereye şikayet edebilirim?

Paketinizin ulaşmadığını söylüyorsanız; Mevzuat gereği, vatandaşların ilgili kargo şirketine gerekli maddeler çerçevesinde başvurarak, yaşadıkları sorunu belirtmelerine rağmen sorun yaşamaya devam etmeleri halinde; elinizdeki bilgi ve belgeleri kullanarak ilgili bakanlığa, Ulaştırma Bakanlığı’na veya bölge müdürlüklerine şikâyette bulunabilirsiniz.

Tüketici haklarına şikayet edince ne oluyor?

Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülüp karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.

Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?

Buna göre, satılan malı alıcıya teslim etmeyerek temerrüde düşmesi halinde, karşı taraf borcun ödenmesi için makul bir süre verebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcının temerrüde düşmesi halinde, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde öngörülen seçimlik haklarını kullanabilir.

Alo 175 ne işe yarar?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunularak, tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.

Kargocu kargoyu teslim etmezse ne olur?

Kargo şirketi belirli bir süre teslim edilmeyen kargoyu depolar. Kargo sahibi kargoyu belirli bir süre içerisinde teslim almazsa kargo şirketi kargoyu iade edebilir veya imha edebilir. Teslim alınmayan kargo genellikle 3 ila 15 gün depolanır.

İnternetten alınan ürün teslim edilmezse ne olur?

İnternet veya telefonla yapılan alışverişlerde, kararlaştırılmış bir teslimat süresi verilmemişse, satıcı en geç otuz gün içinde malları göndermek zorundadır. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve on dört gün içinde tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte geri alma hakkına sahiptir.

Parası ödenen malın teslim edilmemesi nereye şikayet edilir?

– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.

Kargo kaybolursa kim sorumlu?

Kargo kaybından kimin sorumlu olduğunu soruyorsanız, hasar veya kaybı tazmin etmekle yükümlü olan satıcı ve sipariş verdiğiniz kargo şirketidir.

Kargo kaç günde teslim etmek zorunda?

Mal satışlarında bu süre hiçbir durumda otuz günü geçemez. Başka bir deyişle, web sitesi tüketiciye satın aldığı ürünün en geç yedi gün içinde kendisine teslim edileceğini vadediyorsa, teslimat bu süre içinde gerçekleşmelidir.

Kayip kargo için ne yapabilirim?

Tazminat talebi: Müşteri (alıcı veya gönderici), gönderinin çıktığı veya ulaştığı hizmet birimine ya da hizmet biriminin bağlı olduğu bölge müdürlüğüne yazılı talepte bulunmalıdır.

Kargo şirketleri müşteriyi aramak zorunda mı?

Kargo şirketlerinin telefonla bildirimde bulunma zorunluluğu yoktur. Kargo şirketlerinin telefonla bildirimde bulunma zorunluluğu yoktur. Teslimat adresinde bulunmaları gerekir.

Kargo dolandırıcıları nereye şikayet edilir?

Bu içerikli mesaj alan tüketiciler bu mesajları dikkate almamalı, bu tarz istenmeyen SMS gönderen firmalar; ALO 175’e, Ticaret İl Müdürlüklerine, T.C. e-devlet üzerinden. Ticaret Bakanlığı’na şikayette bulunabilirsiniz.

Hangi durumlarda tüketici hakem heyetine başvurulur?

Ticari faaliyetinizle ilgili konularda tüketici tahkim kuruluna başvuramazsınız. Ancak, bir satıcı veya tedarikçi olarak, bir tüketiciye mal veya hizmet satışı/tedarikinden kaynaklanan uyuşmazlıklarda başvuruda bulunabilirsiniz.

Kargo şirketi kargoyu kaybederse ne olur?

Kargonuzu kaybeden veya hasar veren nakliye şirketinin aşağıdaki yükümlülükleri vardır: Kaybolan veya hasar gören mallar için ödeme: Nakliye şirketleri kaybolan veya hasar gören malların tam değerini size geri ödemelidir. Sigorta: Çoğu nakliye şirketi kargoyu sigortalar ve kayıp veya hasar durumunda tazminat öder.

Bir firmayı nereye şikayet edebilirim?

Alo 175 Tüketici Şikâyet Hattı Habertürk’e açıldı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürü Ramazan Ersoy, Habertürk muhabiri Çimen Çetin’e Alo 175 Tüketici Danışma Hattı hakkında bilgi verdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Oral Yapan Escort